Od 1. září do10. října 2010 bude z důvodu rekonstrukce tramvajové trati obousměrně přerušen provoz tramvají v úseku Moráň – Albertov:

* linky 18,24,53,55 bude odkloněna přes zastávky Jiráskovo náměstí, Palackého náměstí a Výtoň,
___________________________________________________________________
Z důvodu pokračujících prací na výstavbě Městského okruhu bude do 1. října 2010 obousměrně přerušen provoz tramvají již jen v úseku Prašný most – křižovatka Milady Horákové × U Brusnice
Platí pro linky 1,2,15,18,25,56,57
 
 
 

T3R.PLF

Tatra T3R.PLF (používá se též označení T3R.PVN,nebo wana) je novostavba částečně nízkopodlažní tramvaje vycházející z typu Tatra T3.Po úspěšném zahájení výroby vozové skříně VarCB3 firmami ČKD Pragoimex a Krnovské opravny a strojírny (KOS) pro tramvaje typů T3R.EV a T3R.PV byla stejnými společnostmi vyvinuta částečně nízkopodlažní skříň VarCB3LF, která byla poprvé použita u ostravských vozů Vario LF. Protože jiní provozovatelé tramvajové dopravy nepožadovali např. asynchronní elektrickou výzbroj, byl zkonstruován nový typ T3R.PLF.

V Liberci se pro nové vozy chystalo vytvoření částečně nízkopodlažních tramvajových souprav. Prvním vozem měla být (a také je) nízkopodlažní tramvaj T3R.PLF. Ta nemohla být spřažena s druhým vozem tohoto typu, protože je přibližně o 1 m delší než původní vozy T3, a tak by mohly vyvstat provozní problémy (např. nedostatečná délka zastávkových ostrůvků). Jako druhý vůz soupravy tak byla určena tramvaj T3R.PV, která má shodnou délku s „té trojkou“.

Všechny vyrobené vozy T3R.PLF jsou tzv. papírovými rekonstrukcemi starších vozů T3. Ve skutečnosti byly z těchto vyřazovaných tramvají použity pouze doklady a některé drobné součástky.
Na rozdíl od tramvají Vario LF byla na vozy T3R.PLF namontována klasická čela vozů T3. Bylo to z toho důvodu, aby byla soupravou T3R.PLF + T3R.PV vytvořena vzhledově téměř shodná dvojice tramvají. Vozy T3R.PLF obdržely elektrickou výzbroj TV Progress a polopantograf (pražské vozy mají ovšem klasický pantograf). Stanoviště řidiče a rovněž i interiér jsou dle posledních modernizovaných tramvají T3. Jistým prvkem modernizace je i nízkopodlažní střední část vozu.

Technické parametry
Délka (bez spřáhel): 15,1 m
Šířka: 2,48 m
Výška: 3,185 m
Hmotnost prázdného vozu: 20,5 t[1]
Místa celkem: 127
k sezení: 22
ke stání: 105
Výkon motorů: 4 x 44 kW
Max. rychlost: 65 km/h
 
Prohlášení o Cookies |
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one